بهترینها و بدترینهای نمایشگاه خودروهای لس آنجلس

 بسیاری از خودروهای اسپرت از کمپانی های مختلف جهان آخرین محصولات خود را در نمایشگاه لس انجلس به معرض نمایش عموم قرار داده اند که در بین آنها برخی خوب و بعضی از آنها نیز چندان خوب به نظر نمی رسند.
فضای عمومی نمایشگاه تحت تاثیر هنرنمایی فیات کرایسلر قرار داشت که با آلفا رومئو استلویو و جیپ کامپس پا به نمایشگاه گذاشته بود؛ اما نمایشگاه شاهد خودروهای دیگری نیز بود که در ادامه به بررسی این خودروها که برخی در پیش نمایش نمایشگاه خودنمایی کردند و برخی هم بدون حضور در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه پا به اولین نمایشگاه پاییزه خودرو در امریکای شمالی گذاشتند.

بهترین: آلفا رومئو استلویو (Alfa Romeo Stelvio)

نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)
این SUV لوکس اسپرت توانست وعده رییس فیات کرایسلر یعنی سرجیو مارکیونه را مبنی بر اینکه برند آلفارومئو کلید حرکت پر شتاب مجموعه کرایسلر به جلو است را جامه عمل بپوشاند. این ماشین زیبا، با توجه به معماری جیورجیو که طراحی سدان اسپورت فوق العاده الفا جیولیا نیز مبتنی بر آن است، طراحی شده است. استلویو به معنای واقعی کلمه زیبایی یک ماشین با اصالت ایتالیایی را به نمایش می گذارد و  قدرتی بیش از پورشه ماکان توربو دارد.
آلفا رومئو قادر است ظرف ۳٫۹ ثانیه به شتاب ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۲۸۵  کیلومتر بر ساعت است.
حفاظ مشبک آلفا و چراغ های LED مخصوص برند آلفا، تشخیص این خودرو از جلو را آسان کرده است اما استایل کلی ماشین را نمی توان با هیچ خودروی دیگری قیاس کرد و غیرقابل تمایز است.
طبق گفته مدیران شرکت، فروش این ماشین از نیمه اول سال آینده در امریکا آغاز خواهد شد.
نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)

بدترین: فورد اسکواسپورت (Ford Ecosport)

 نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)
SUV جدید فورد با نام اکواسپورت تا سال ۲۰۱۸ به فروش نخواهد رسید، اما به نظر می رسد بعضی از امکانات این ماشین تا حدی قدیمی هستند. سطوح خشنی که بر روی درب ها کار شده اند در واقع نوعی تغییر رویه نسبت به هم نسلان قدیمی فورد محسوب می شود که قرار بود بازارهای جهانی را تحت سیطره خود در آورند اما با این مدل جدید چندان نباید به این موضوع خوش بین بود.
به جای اینکه کنسول جلویی ماشین با ظرافت کار شوند، با بی سلیقگی تمام یک صفحه لمسی ۸ اینچی بزرگ در جلوی راننده قرار داده شد که به نظر می رسد یک آیپد را جلوی ماشین قرار داده ایم.

از دیگر نقاط ضعف این ماشین می توان به درب قسمت عقب آن اشاره کرد که به جای اینکه رو به بالا باز شود، به صورت لولایی به کناره ها باز می شود . این موضوع می تواند بر استفاده از آن را در پارکینگ ها محدود کند.

همه این موارد دلالت بر این دارد که اولین رونمایی از این ماشین در امریکا قبل از رقبایی مثل هوندا HR-V و مزدا CX-3 نخواهد بود و قطعا تا زمان عرضه نهایی برخی به روز رسانی ها و تغییرات در آن شاهد خواهیم بود.

 نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)

بهترین: جیپ کامپس (Jeep compass)

 نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)
کامپکت جمع و جور جیپ که بسیار شبیه نسخه های کوچکتر گرند کروکی های سابق هستند احتمالا باید فروش خوبی داشته باشد؛ چرا که سال گذشته دایملر کرایسلر یک SUV با همین نام را روانه بازار کرد که توانست ۶۶۰۰۰ خودرو از آن مدل محبوب را به فروش برساند.
در طراحی داخلی کامپس از موادی استفاده شده است که به سرنشینان احساس خوبی می دهد. این ماشین از یک موتور ۱۸۰ اسب بخاری ۲٫۴ لیتری بهره می بردکه به سیستم انتقال نه دنده ای مجهز است؛ بنابرانی انتظار نداشته باشید که با این ماشین بتوانید هر مسابقه ای را ببرید.
اگر فیات کرایسلر بتواند بر مشکلات کیفی خود غلبه کند و آنها را مرتفع نماید، می توان از این ماشین و آلفا رومئو استلویو به عنوان پرچمداران این کمپانی نام برد.
نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)

بدترین: تویوتا C-HR

نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)
وقتی تویوتا به تولید برند سایون خاتمه داد، این غول صنعت خودروسازی قول داد تا این SUV عجیب غریب را از طریق برند مادر خود به فروش رساند. اما سوالی که پیش می آید این است که تویوتا تصور کرده می تواند با این خودرو  در این بازار رقابتی و در اولین حضورش در بازار، به جنگ نیسان juke  و یا حتی مدل های محبوب تر بازار مثل شورلت ترکس و هوندا hr-v برود؟
مرز درهای عقب این ماشین با خط سقف بسیار کم است که به نوعی برای ایمنی کودکان اینطوری تعبیه شده است تا از صندلی عقب نتوانند سر خود را بیرون بگیرند.

بهترین: جگوار I-Pace

نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)
جگوار در مدل جدید خود مجددا از استایل و طراحی SUV برتر خود یعنی F-pace استفاده کرده و با اضافه کردن موتور برقی به این ماشین سعی در افزایش جذابیت آن داشته است.اولین کانسپت برقی جگوار،تقریبا اندازه ای مانند مدل F-pace دارد، اما گلگیرهای عقب نسبت به مدل های قبلی بیشتر به چشم می آیند و سقف کوتاه و محفظه مثلثی مشبک جلوی آن، چشم هر بازدید کننده ای را به خود جلب می کند.
این کانسپت قادر است با یکبار شارژ تا مسافت ۲۲۰ مایل را طی کند و ظرف ۴ ثانیه نیز می تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. با توجه به اینکه هر چهار چرخ این ماشین از دو موتور برقی تعبیه شده در آن نیرو می گیرند، قدرت آن ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور آن ۵۱۶ پوند بر فوت است .

بدترین: مزدا Cx-5

نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)

SUV کامپکت مزدا برای سال ۲۰۱۷ ظاهری جدید به خود گرفته است؛ اما تغییرات آنقدر زیاد و چشمگیر نیستند. Cx-5 از ورقه جدید فلزی در ساخت بدنه استفاده کرده تا مقداری به مدل محبوب cx-9 نزدیک شود اما از لحاظ طراحی داخلی  و دیگر امکانات تغییر چندانی در این ماشین دیده نمی شود.

مزدا CX-5 از یک موتور دیزلی ۲٫۲ لیتری کم مصرف استفاده خواهد کرد و سیستم جدید و مبتکرانه G-Vector مزدا نیز نوید یک احساس خوشایند برای رانندگی با این ماشین به رانندگان می دهد؛ اما به خاطر داشته باشید که این SUV با کامپکت های مشابهی مثل هوندا cr-v و شورلت اکوناکس که تاکنون دیده اید، به کلی  متفاوت است.

آخرین ماشین هایی که به مراسم رسیدند: فولکس واگن اطلس و سوبارو ویزیف

درست زمانی که مراسم رو به اتمام بود و یوگی برا رو به حضار کرد و گفت برای صرف ناهار آماده شوند. اما جمعیت از جای خود تکان نخورد تا از SUV پر سر و صدای فولکس واگن که بازار را تحت تاثیر اخبار خود قرار داده است، دیدن کنند.در این ماشین سه ردیف برای سرنشینان در نظر گرفته شده است اما به نظر می رسد که این یک ویژگی مثبت برای آن به حساب می آید و چشم بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند اما متاسفانه شرکت، بهترین زمان سال برای ایجاد جهش در فروش را از دست داده است .
نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)
فضای داخلی اطلس بسیار شبیه خانه طراحی شده است به طوری که از لحاظ بزرگی، این ماشین ۶ اینچ هم بزرگتر از تویوتا هایلندر طول دارد. این ماشین در دو مدل با موتور های ۲ لیتری ۲۳۸ اسب بخاری چهار سیلندر یا ۲۸۰ اسب بخاری ۳٫۶ لیتری ۶ سیلندر ساخته می شود.
 نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)
برخلاف محفظه مشبک زیبای لندروری و چراغ های بالای خاص آن، اما طراحی کلی ماشین خیلی شبیه ماشین های گران قیمت نیست. طبق گفته مسئولین این کمپانی اطلس در اوایل سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه خواهد شد.

کانسپت ویزیف-۷  که بسیار شبیه خرس طراحی شده و شباهت هایی نیز با مدل های هفت و هشت سرنشین سوبارو دارد، احتمالا بزرگترین و البته گران ترین ماشین سوبارو خواهد بود. این ماشین هم درست مثل فولکس واگن در دقایق آخر به نمایشگاه رسید و سوبارو اعلام کرده این SUV جدید در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه می شود.

نمایشگاه ماشین لس انجلس(مرتضایی)
کانسپت ویزیف-۷ سوبارو
منبع:برترین ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *